Ujeti v čas: epizodični spomin in razvoj modernega mišljenja

Ujeti v čas: epizodični spomin in razvoj modernega mišljenja

Avtor: Simona Petru

Moderni človek je edini še živeči predstavnik ljudi, ki so v času ledene dobe poseljevali svet. Pri svoji selitvi iz Afrike, kjer se je najverjetneje razvil, se je srečal in tudi križal vsaj z dvema drugima človeškima vrstama - neandertalci in denisovanci. Ena izmed prednosti, ki jo je imel pred njimi, je bil dobro razvit epizodični spomin, ki mu je omogočal mentalno potovanje skozi čas. Zaradi tega spomina se ljudje preteklih dogodkov spominjamo kot osebnih doživetij, ne zgolj kot dejstev. Ker se zavedamo doživetij, da se stvari dogajajo nam, poskušamo usmeriti tok dogodkov, da bi nam v prihodnosti koristili. Takšno zavedanje naj bi se dokončno razvilo šele pri modernem človeku in mu je omogočilo novo percepcijo časa, ki je druge človeške vrste verjetno niso poznale. V veliki meri je vplivalo tudi na razvoj simboličnega izražanja. V arheološkem zapisu razvoj epizodičnega spomina odražajo najdbe trajnih predmetov in ritualni pokopi z grobnimi pridatki, saj takšna obravnava umrlih izraža željo po ohranitvi njihove identitete za prihodnje generacije.

Leto izida: 2016

Št. strani: 160

Tip vezave: Mehka vezava

ISBN: 9789612378448

Zbirka: Razprave FF

Redna cena: 10,00 EUR
Nazadnje ogledano
Podobne publikacije
700

publikacij

300

avtorjev in avtoric

Dogodki

05. 12. 2024
Oddelek za azijske študije, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

Zgodba o preživetju atomske bombe: Dediščina uničenja in spomina

05. 12. 2024
Oddelek za anglistiko in amerikanistiko, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

Srednjeangleška večjezičnost z vidika sociolingvistike

05. 12. - 07. 12. 2024
Oddelek za sociologijo, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

Spremljevalni program znanstvene konference Dediščine antihumanizma

05. 12. - 07. 12. 2024
Oddelek za sociologijo, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

Konferenca Dediščine antihumanizma

03. 12. 2024
Oddelek za slovenistiko, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

Slovenščina v šoli: izzivi in priložnosti slovenščine kot materinščine na primarni in sekundarni stopnji vzgoje in izobraževanja