Evalvacija v vzgoji in izobraževanju

Evalvacija v vzgoji in izobraževanju

Stopnja: 2

Ure predavanj: 30

Ure seminarjev: 0

Ure vaj: 0

ECTS točke: 3

Nosilec/izvajalec: doc. dr. Podgornik Vesna

Predmet je namenjen študentom, ki se usposabljajo za delo na področju vzgoje in izobraževanja, zlasti v šolski svetovalni službi, in morajo poznati sistem ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti v vzgojno-izobraževalnih ustanovah, s pomočjo stalnega proučevanja, raziskovanja in evalviranja pedagoške prakse.

Študenti se seznanijo s konceptom ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti v vzgoji in izobraževanju, z razvojem evalvacijskih raziskav, s stanjem na področju UZK v slovenskem šolskem prostoru, z vsebinskimi področji in kazalniki kakovosti v okviru izvajanja samoevalvacije, spoznajo različne nacionalne projekte za kakovost in različne instrumente za ugotavljanje kakovosti, ki so nastali v okviru teh projektov.

Poseben poudarek je namenjen (samo)evalvaciji v vzgoji in izobraževanju (vrste empiričnih evalvacijskih raziskav, potek evalvacijske raziskave, načela etičnosti in standardi evalvacije) in oblikovanju razvojnega načrta vzgojno-izobraževalne ustanove na podlagi (samo)evalvacijskega poročila.

Študenti spoznajo značilnosti in pomen interdisciplinarnosti za kakovostno raziskovalno delo ter pomen ustrezne šolske klime za kakovostno raziskovalno delo in izvajanje samoevalvacije v vzgojno-izobraževalni ustanovi.

● Cencič, M. (2000). Sistemi kakovosti in vzgojno-izobraževalno področje. Sodobna pedagogika, 51, št. 4, str. 28–42. ID=761348
● Gaber, S. in Kos Kecojevič, Ž. (2011). Zagotavljanje kakovosti kot del dispozitiva varnosti. V: Ž. Kos Kecojevič in S. Gaber (ur.). Kakovost v šolstvu v Sloveniji. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, str. 10–36. ID=256045056
● Medveš, Z. (2000). Kakovost v šoli. Sodobna pedagogika, 51, št. 4, str. 8–26. ID=761348
● Milekšič, M. in Kos Kecojevič, Ž. (2011). Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti v osnovnih šolah. V: Ž. Kos Kecojevič in S. Gaber (ur.). Kakovost v šolstvu v Sloveniji. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, str. 105–137. ID=256045056
● Podgornik, V. (2014). Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti v slovenskih šolah s pomočjo samoevalvacijskih raziskav. Sodobna pedagogika, 65, št. 2, str. 42-61. ID=761348
● Podgornik, V. in Mažgon, J. (2015). Self-evaluation as a factor of quality assurance in education. Review of European studies, 7, št. 7, str. 407-415. ID=57525090 https://www.ccsenet.org/journal/index.php/res/article/view/44558
● Podgornik, V. in Vogrinc, J. (2017). The role of headteachers, teachers, and school counselors in the system of quality assessment and assurance of school work. SAGE open, 7, št. 2, str. 1-13. ID=64423522 http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/2158244017713239
● Vogrinc, J. in Podgornik, V. (2012). Izkušnje vzgojiteljev in svetovalnih delavcev v vrtcih z izvajanjem samoevalvacije. Sodobna pedagogika, 63, št. 3, str. 100-117.ID=761348
● Vogrinc, J. in Podgornik, V. (2012). Samoevalvacija na področju predšolske vzgoje. Ljubljana: Pedagoška fakulteta. ID=261100544

Seznam literature se sproti dopolnjuje z novimi aktualnimi članki, monografijami ipd.